"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 13 mars 2013

Inlägg 1000

ja, det är otroligt hur mycket jag skrivit under åren som gått, och då har jag inte räknat in min gamla blogg där jag skrivit en hel del. Jag har inte haft inspiration eller tid att skriva på ett tag, mest för att det är så tufft just nu med jobbet och ovissheten gällande framtiden.

Jag vet att allt har sin mening men ibland är det svårt att se meningen, det händer massor av tråkiga saker i omgivningarna och idag på fikat konstaterade vi att vi alla är i en grop och att det bara kan bli bättre, så småningom, att det finns en framtid någonstans där borta i horizonten, som väntar på oss.

Vi var uppe i Sundsvall i helgen och till mamma, det var skönt att träffa barnen igen och få rå om dem en stund. Vi åt thaimat med mamma på fredagen efter en handlingstur, och thaimat på lördagen med barnen. Sen så var vi in på Ikea 3 ggr på 3 dagar :) det är rekord tror jag. Vi köpte hyllor till hallen och nu ska hatthyllorna ut på blocket i helgen. Vi ska göra om där och har redan påbörjat projektet genom att köpa en till garderob till hallen, och nya hängare som ska upp på väggen.

MEN vi ska tapetsera först, var och köpte tapet och ska ta garderobsdörrarna i samma tapet tänkte jag...får se hur det blir, men tror det kan bli bra :) är sjukt nöjd med tapeten som passar i ton till den vi har redan, och kanske vi får till vårt kontor till nått bättre sen också om hyllorna i hallen flyttar sin kos...ska lägga ut dem på blocket också :)tillsammans med hoarna. Det känns som det är förändring
på g hos oss nu.

Jag känner mej ovanligt stark och stabil trots allt...så är jag i balans, har visioner och tankar om att göra saker igen. Har också börjat göra änglar, och färgar garner stickar och har mej...full av idéer.

Jobbmässigt träffade vi Trygghetsstiftelsen förra veckan, jag har planer, 1 att få ett jobb, 2 att fortsätta med tankarna om coaching....jag märker nu att jag är mycket i den rollen mot mig själv och mina kollegor...så..vi får se. Imorgon ska jag trängas med alla Ikeasökande på speed- dating med personal från Ikea :) det blir spännande...Ikea fan som jag är borde kanske jag ha en chans ;)haha

Nå...nu ska jag hoppa i mjukisbrallorna, ta mej upp i soffan och nysta lite på mina färgade garner...eller så färgar jag lite till...;)

Tjingeling, och ta hand om er!

Extrakramar till min familj idag...Älskar er alla

1 kommentar:

AnnSo sa...

Älskar dig också mami <3