"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 26 november 2010

-13C idag

och fredag, med vind i seglet utanför mitt fönster, det är SHB flagga som fladdrar i vinden idag. Själv tog jag stora vinterjackan och borrade in mej i väntan på bussen i morse, kände att idag behövde jag den.

Jag kollade vad FK betalat ut i dag...och blev oerhört besviken då jag fått en 3:e del av mitt lovade belopp....men det går det oxå...allt går bara man kan trolla med knäna...suck...så nu återstår en väntan i FK kassans kö eftersom jag inte har min handläggares telefonnr hos mig och kan ringa direkt...30 min stod det på hemsidan...

Nå, det är bara att ta tag i problemet och åtgärda det.

I går var jag på kurs igen på fotoklubben och det var riktigt kul, vi fixade bilder...;0) man kan trolla med saker och ting på otroliga sätt...haha....så min "gravida" mage kan trollas bort, och dubbelhakorna med....

Såg på några av korten från bröllopet att jag såg ut att vara i 7 månaden...det är jag inte, utan är bara fet..vanligt tantfet med andra ord...tyvärr kan man säga, men ja min tid med ickesovande har lagt ett bra lager av fett runt min annars smidiga midja....och så har det fyllt på lite här och där överallt på kroppen kan man kallt konstatera....och i dagens kyla är jag ju inte alls sugen på att kliva ut och motionera...

Jag ska gå till optikern idag istället på lunchen...och nu är det fika, har precis avslutat mitt telefonpass på arbetet...tjingeling

3 kommentarer:

Laizan sa...

Var inte så hård mot dig själv. Du är jättefin som du är.
Ses imorgon :) kram

Lena sa...

Trolla bort dubbelhakan! owaw!! vad är knepet??? ha ha ha ha...
Såg du kortet när jag håller Malte? där kan man snacka om att ett trolleri skulle behövas! ha ha ha..;)
Eller ska jag "lägga om kosten" tro? fniss...
Kram & härlig helg!! /Lena

Vida sa...

Du är fin just som du är.. du behöver inte gå ner ett endaste kilo :-)