"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 8 april 2012

så är det påskdag och

efter en förskräcklig skärtorsdag då jag gärna tagit kvasten till Blåkulla så hade jag istället fullt upp med att må dåligt. Var på jobbet första gången och allt kändes ok, tills jag kom hem och plötsligt mådde hemskt illa och slocknade på soffan...vaknade och hade magsjuka....ont och mådde hur kasst som helst och vi hade ju planerat att åka till norr och träffa mamma och barnen i helgen....nå..allt slutade i ett akutbesök på sjukan på långfredagskvällen...fick åka sjuktransport in och där tog man en massa prover som var rätt ok, vilka prover det var vet jag inte men det var ingen akut fara även om magen såg ut som jag var i 9 mån....dom klämde och kände och trodde nog att jag fått en bristning ev revbensfraktur efter min lunginflammation...det tror inte jag..men okej, kan ju varit det också...nå..hemskickad i månskenet och var hemma igen med 2 alvedon som smärtstillande....och välkommen tillbaks om jag inte blev bättre..hm...nå...så blev det av den här helgen....

har haft ont i magen sen så nån irritation är det iaf, sen vad det beror på är väl som det är, huvudsaken är att jag är på bättringsvägen...ärligt så orkar jag inte vara mer sjuk nu! Det är ju vår på g och jag vill vara frisk för att kunna njuta av allt som ligger framför mig.

fick ett samtal från sonen idag och det gjorde mig väldigt glad....sen ringde dottern som bor i Tyskland och ska åka förbi här i morgon...å...mamma hjärtat är glatt igen...

mannen fick fixa köttgrytebitarna till middagen idag och jag gjorde en god enkel köttgryta i min tryckkokare..Å så bra det blev, och snabbt gick det...på 30 min var ris och gryta klart! Har ni ingen tryckkokare så skaffa er en...jag säger bara det...magic...sist jag var på ikea såg jag att de hade dem till bra pris...:0)

nu är jag iaf gladare än förut idag...

tjingeling

1 kommentar:

Vida sa...

Vilken dramatik, du måste haft så himla ont.. skönt att du mår bättre.

Kramen