"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 15 april 2012

En häftig upplevelse

i går morse åkte vi med I på fotoutflykt till Orsa och Helvetesfallet...snön låg kvar och det var isigt på vägen ner mot fallet och bruset var öronbedövande då vi nådde ner. Imponerande ställe och en del bilder blev det trots att solen låg emot oss och gjorde det svårt att få till bra bilder då det blir skuggor överallt. Men en fantastisk upplevelse och mysig fikastund i solen och lyssnandes på bruset gjorde att man glömde det mesta just då.

vi åkte vidare mot Furudal för att fotografera Gammelstaden som också var ett mycket speciellt ställe...tiden stod still en stund där vi gick runt bland de gamla byggnaderna och kände det förflutna en stund.

MEN, innan vi nådde Furudal så åkte vi igenom I´s gamla hemtrakter Skattungbyn och helt plötsligt fick jag en flash back då jag såg kyrkans torn i en backe och bad I att åka upp till kyrkan....

ja vad var det där då? Jo, för många år sen så mötte jag något fantastiskt just där i kyrkan en sen kväll med gospelkören Spectra...mötet med Gud och kärleken...inför en fullsatt kyrka kände jag mig älskad och berörd på ett sätt som jag inte kan beskriva. Jag hade glömt var vi var då det hände, men jag mindes utsikten och den fantastiska stunden då regnet upphörde och solen gled fram och belyste kyrkan med all sin kraft. Jag minns molnen och vidderna som öppnade sig för mina ögon där jag stod inför en fullsatt kyrka och predikade om kärleken till livet, det förflutna och till det som så starkt grep mig i den stunden.



Nu vet jag plötsligt varför jag har hamnat i Dalarna och varför jag hittade kärleken just här....det är en fantastisk känsla att få uppleva och jag jag kan tänka att någon tänker äsch...men ja...den personen har tyvärr inte fått uppleva det jag gjort, synd nog.

Så det blev en minnesvärd dag igår och vi avslutade dagen med att äta grekiskt på en restaurang utanför stan. Sen blev det en slapp kväll i soffan och tidigt isäng för vi var rätt möra igår :o)

Önskar er en fin morgondag! Tjingeling

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lite nyfiken, du skrev att du glömt platsen men nu förstod meningen...

Hur längesen var det du mött Gud där? Eftersom hade glömt, var det långt emellan mötet med honom och nu när du mötte kärleken?

Di sa...

Svar till Anonym: Kunde varit 2002-2003 då jag var där och sen dröjde det ju innan jag träffade maken till 2008. Så det var ju mycket som hände där emellan...