"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 18 april 2012

äntligen

så fick jag det besked jag trott att det skulle bli om chefstjänsten och jag är lättad över att det faktiskt blev som det blev och att jag inte fick tjänsten utifrån att jag redan bestämt mej för att jag inte ville ta den om jag fått frågan....funderade länge och väl på att återta ansökan men tog beslutet på sjukbädden på Falu lasarett på långfredagen att jag inte skulle ta tillbaks ansökan, utan vänta på intervju 2 och då när jag i helgen funderat och reflekterat klart så kändes det i hela kroppen NEJ...jag vill inte...Skönt att för en gångs skull också känna vad som är rätt och fel :0)

personen som får jobbet är en person jag kommer att trivas med och ja det räcker och jag är inte bitter :0) och det var ärligt skrivet. Det jag är fundersam över är vad jag signalerar på intervjuerna för jag har formellt kompetensen för tjänster jag söker och ändå inte lyckas...speciellt inom min nuvarande organisation och fick frågan om jag var omtyckt av mina kollegor och fd chefer...den frågan har jag reflekterat på rätt mkt sen jag fick den och då tänkte jag på bilden jag har på byrån från Emma...värdera inte dig själv genom andras ögon  du vet ju ändå aldrig vad de ser....  och då tänker jag så här, okej jag är inte älskad av alla och jag älskar inte alla, men jag försöker respektera att vi arbetar på samma arbetsplats och försöker ändå göra mitt bästa mot de jag inte älskar. Dvs jag försöker behandla alla bra även om vi inte umgås privat.  Det jag funderar över är om jag totalt missat är om jag är omtyckt eller inte....och om det spelar roll...Jag har iaf bett om att få feedback från personal om vad jag ska kunna förbättra för att öka mina chanser i nya utmnaingar den dag jag väljer det och...jag jobbar där jag jobbar nu och vantrivs inte med det,  och hade ett avslutande samtal med min jobbcoachen igår och talade om för honom vad min slutsats av våra samtal var och då kände jag att det var rätt beslut att ta.

Nu är nästa läge där jag står nu och därifrån kan jag ta nästa steg i den riktining jag önskar....men just nu väljer jag att vara kvar i min nuvarande situation och just bara vara ett tag....magkänslan säger mig saker och jag lyssnar på den....:0)

ja så är läget här idag och nu ska jag kolla på Bygglov...tjingeling

2 kommentarer:

chissra sa...

Jag tycker du är en fantastisk kvinna. Men ibland när jag gått på intervju som jag inte känt varit 100% rätt i hjärtat så har jag inte blivit erbjuden de jobben. jag tror att jag då utstrålat någon liten gnutta av tveksamhet eller liknande. Och att de som intervjuat nog snappat upp det.
kram och trevlig helg

Vida sa...

Hej fina. Ligger lite efter i bloggläsandet... men det är skönt att det känns rätt. Håller med Chissra fullt ut men det är alltid smart att be om feedback om det är så att du ändå funderar på det...

Kramar från Liv