"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 7 september 2021

ME/CFS ansiktet


Tisdag idag och jag är inne i ett skov. Rejält sånt. Skulle bromsa men men man vill så mkt också och så blir det då en rejäl krasch. Diarréer, huvudvärk, blåsor på olägliga ställen som mun och underliv, värk i kroppen, illamåendet, kräkningen, hjärndimman, koncentrationen flaxar ut, halsontet och feberkänslan, frossan och tröttheten.. ja så ser man ut som jag en dag som denna. 
Har sällskap i soffan av Frank eller av Folke som gör att man får stilla oron över att vila. Att bortse från att inte göra och vara borta från jobbet för att återfå kraft att fortsätta kämpa med jobbet. Förvaltningsrätten har inte hört av sig än och det är en spänd väntan på dagen. Läkarens tid om två v. Sjukskrivning som går ut nästa v.. mycket mardrömmar och svårt att sova gör inte situationen bättre alls. Vet iaf att en annan dag är det ändå bättre om jag tar det lite lugnt nu… 

Egentligen vill jag inte lägga så mkt fokus på sjukdomen utan bara visa hur en dålig dag kan vara. En dag som både Fk och förvaltningsrätten borde få uppleva själva för att förstå situationen för drabbade. Att utrymmet krymper rejält då man inte orkar mer än ta hand om sig själv och omvärlden förväntar sig ngt helt annat. När man pressar sig för att man måste… ja livet med skitsjukdom som ME/CFS är där botemedlet inte finns än men vila är det som lindrar stunden för att fortsätta leva en annan dag… take care… Tjingeling 

Inga kommentarer: