"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 13 september 2021

Drömmar eller mardrömmar

 Vet inte vad man ska kalla de drömmar jag har just nu. Gammalt skräp som dyker upp i sammanhang de inte hör hemma i. Perioden av minnen som väcks av musik jag hör, tankar på livet som en gång var. Livet som är. Olusten att göra något, tristhetstecknen och ja...brukar bli så här när jag är för trött och blir orkeslös, rastlös och lite deppig. Ser inte fram emot saker som jag borde....vet att det går över igen. Oron över läkarbesök, sjukskrivningen, tankar på alla dödsfall som ramlar på mitt i allt. Sorgen som liksom trängs med livet. Jobbet som känns rätt meningslöst för tillfället...ja...är nog så här den här tiden känns det som. Tiden som också innebar slut på sommaren, händelser i form av separation, flyttar, dödsfall under perioden som varit och kommer, dock längesen, men som ändå har betydelse, byte av jobbet som inte blev som man tänkt osv.

Jo jag vet att man inte kan ändra något som hänt, jag bara konstaterar att om man ritar en livslinje på saker som hänt i ens liv så är vi inne i ett gupp av saker som gjort mig svagare just den här perioden. Livet går upp och ner, idag kändes det lite mer ner....i morgon är en ny dag...kanske den känns uppåt igen...annars avvaktar jag till en ny dag...Tjingeling


Inga kommentarer: