"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 7 oktober 2014

Så har dagar gått

i höstens färger vilar dagarna nu. Det är kyla och är tacksam över att det var då varmt i helgen då jag tveksamt följde med till Klitten. Alla var där för att hjälpas åt med grävning och flickorna skulle baka tunnbröd vilket de gjorde. Ångrade att jag följde med utifrån  hostandet och kände mej mest onyttig eftersom jag inte bidrog alls utan var mer i vägen. Känner inte mig så delaktig i stugan eftersom den inte är min och aldrig blir det heller. Det innebär att jag bara att jag låter andra styra och bestämma hur det ska vara. Ovant men jag vänjer mej. Inte för att jag inte vill men om det finns flera starka viljor lägger jag ner. Har inget behov av tjafs utan läget är som det är.

Nåväl, väl hemma så tog jag tag i doktorn igen på måndagen och äter nu cortison i ett par dagar. Ingen bakterie infektion men rossel i luftrören, och blir andfådd och trött av inget. Så tar det lugnt och vilar. Synd för hade fått jobba om jag inte varit sjuk och behöva fylla i alla knäppa papper hit och dit. Men så är det. Ska söka lite jobb i morgon och aktivitetsrapportera till Af.

Livet går sakta framåt och jag känner att jag är på väg mot nått nytt....nya mål står i sikte och det känns skönt!
Tjingeling


Inga kommentarer: