"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 30 oktober 2014

Lärdom

Det fungerar utmärkt att hyra hus utomlands och inte åka på charter! Det fungerade även för mej att inte ha stenkoll på läget, vilket  är svårt och mycket ovant för mig som måste ha koll på allt....men det har också gett mig en erfarenhet av att det fungerar även om jag släpper kontrollen.

Huset var härligt med sin trädgård och pool. Ungarna har varit fantastiska och hittat sysselsättningar och roligast var att se deras glädje då de badat, shoppat fina saker och haft roliga kommentarer i olika lägen. Även om det varit tidiga mornar och sena kvällar har dom varit otroliga. Tror också att dom hade det roligt på Porto Aventura och alla dess attraktioner. Jag tyckte att det var häftigt utifrån att om jag och Mojen åkt själva på en charter hade vi aldrig kommit dit. Nu fick vi uppleva det och min erfarenhet av nöjesfält och lekattraktioner är tyvärr inte speciellt stor. Jag mår oftast illa när jag åker  nått som hissnar i magen och fotograferade istället vilket var roligare för mig iaf :-) Fick också glädjas över att Mojen hade det roligt med barnen.

Dagarna gick fort och jag har upplevt många fina saker. Tyvärr lyckades jag ha sönder en sak när jag packade. Ngt jag köpt till Mojen och det gjorde mej jätteledsen. Vi kommer inte dit igen och kan köpa en likadan. Nå får se om jag kan laga den. Jag kan ju inte göra mkt åt det iaf nu.

Om Barcelona finns mkt att säga. En jättestor stad så man får åka dit igen kände både Mojen och jag och bo i staden för att se mer. Vi fick en bra smakretare  nu...skönt nog var vädret lagom varmt för att turista i tycker jag iaf. Och många fina vyer att fotografera vilket gjorde mig mer än nöjd med den dagen. Blev grinig när vi skulle äta utifrån att hon i kassan inte såg till så vi fick maten...men vi hann äta och åka hem iaf :-).

Så hittade vi till Tortosa, ett fint litet ställe med en hel del affärer och en fantastisk matmarknad! Jag hittade en sak till mini och klocka till mig:-) kunde inte bestämma färg så fick ta två...en tidig julklapp från Mojen. Kvällen avslutades med en riktigt härlig middag i huset och det blev en tidig kväll utifrån att vi skulle upp halv 3 för att hinna till flyget hem.

Det blev fina dagar av något jag inte kunnat tänka mig att få möjlighet att få uppleva eftersom jag aldrig blivit bjuden med på något liknande. Jag har varit nöjd  med att bara vara med på resan och är tacksam och glad över att fått den möjligheten att uppleva en massa saker tillsammans med bonusfamiljerna och maken. Tyvärr har tröttheten tagit över och jag önskar att jag orkat vara mer social men ja jag kan ju inte göra mer åt den saken.

Att vara hemma igen innebar också att jag fick det besked som jag trodde...intervjun gick inte denna gång heller tyvärr! Men får tänka bäst som sker även om jag blev ledsen över att inte få möjligheten denna gång heller.

Ta hand om er och dagen idag är din!

Jag säger tjingeling!


3 kommentarer:

Linda sa...

Tråkigt med negativt besked men snart är det din tur. Hoppas verkligen att du och pappa fått en minnesvärd semester av alla rätta anledningar. Vi har haft jätteskoj i alla fall och jag är så tacksam att pappa har dig. Puss o kram

Di sa...

Linda! Ett stort tack för fina dagar! Vi har haft en minnesvärd semester och det finns många skratt och härliga minnen att ta med sig in i vintermörket!:) Puss& Kram

Laizan sa...

Barcelona är fantastiskt, det är väl därför vi varit där så många gånger :) Finns så mycket att se och det är en speciell känsla. Vi kommer säkert att resa dit igen.
Kul att du vågar testa nya sätt i resandet. Det kanske är en bra övning att släppa taget. Vi ska åka på vår första charter snart med ordnat boende etc. Blir en ny upplevelse, vi har ju alltid ordnat allt själva eller tagit det som det kommer när vi öluffat i Grekland t,ex. Ha det gott. Det ordnar sig på jobbfronten snart också :) Kram Elisabeth