"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 27 november 2013

Solen skiner på mitt ansikte

och jag har precis kommit från tandläkaren och fick ett gratisbesök idag! Jippie! Det är inte alltid man får det hos tandläkaren! Men så är Han en mycket trevlig min tandläkare också. Jag fick en märklig känsla när jag gick till mottagningen eftersom den ligger ett par trappor ner från min gamla arbetsplats. Det lyste i fönstren men det var tomt där uppe. Och ja, känslan var ju att det var skönt att slippa gå dit igen. I ärlighetens namn saknar jag inte arbetsplatsen, däremot vissa av mina fd kollegor. Andra saknar jag däremot inte alls. Dom saknar nog inte mig heller så det är förmodligen ömsesidigt.

Fotoutställning är det som är nästa stora händelse. Får se om bilderna kommer idag eller om jag får springa ner på staden och panik beställa i morgon. Sen ska det hängas upp i morgon, och paniken utbryter utifrån att alla vill ha bästa platserna...förutom jag då haha...som tänkte ta en pelare...eller nått. Vi får se vad som blir kvar. Gubbarna slåss väl om sina platser...hm...

Fotomässan gick strålande. Tom plånbok följde mig hem...och en studioutrustning! Så nu kan jag ta kort när jag vill hihi...porträtt typ...lite stort och bökigt att ha uppställt hela tiden så får fundera på hur jag förvarar den bäst. Förhoppningsvis så kanske jag kan få tillgång till ett rum där man kan ha det uppställt. Det fick bli Mojens och min julklapp. Sen följde lite böcker med hem om studioljus, mm. Bra att kika i innan jag ska fotografera. Ska nog vara med och fotografera personal på ett ställe så småningom. Spännande blir det.

I övrigt håller jag också på med mina projekt mössor, pannband ,änglar, vetehjärtan för att sälja på Julmarknaden den 8 dec i Borlänge. Ska bli kul. Virkade mössor har jag också på lager.

Köpte lite decoupage grejor i går för att prova nått nytt. Gjorde ett ljus med dikt på idag, rätt ok men man får nog träna en del tror jag :)

Nu ska jag äta lite innan vi ska åka till Lilleman i em, vi ska vara med honom i helgen då hans föräldrar ska förlusta sig ett dygn...spännande att ha småbarn igen och får se hur det går...troligtvis mycket bra :)

Sen är det sista vävkursen idag, hoppas att få på väven så jag kan väva något innan nästa kurs börjar i feb. Borde satt upp adventsaker också, men källaren är så full så vi behöver nog röja innan ;)

tjingeling

Inga kommentarer: