"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 14 februari 2012

London

en lika härlig stad som jag mindes den, dock har jag upptäckt att jag faktiskt blivit lite "blasé" och gammal kanske :0) hittar ju en del att handla men ja, det är inte så viktigt så därför blev det inte så mycket handlat heller. Jag köpte mig en ram som jag kikat på här och ska sätta in olika foton i den. Sen så hade jag ju kikat på den här men den hittade vi inte på det lilla Next som fanns i Feltham där vi bodde. Stora Next fanns mitt på Oxford street men dit orkade vi inte gå. Däremot så hittade vi lite skoj inne på H&M där massiva pojkar stod i fönstret...fick ingen bild dock på dem...kanske dottern får dom på bild när hon åker dit snart :0)

En intensiv helg och strålande väder, kallt men en varm skön sol kröp in genom vinterkläderna och luften kändes frisk då vi gick på.. ja The Queens walk :0)... mot London Bridge...inget kort där heller, och hamnade på en affär som sålde whisky...otroligt nog ;0) så mannen fick sitt han också....vi tog en Guinnes på en närbelägen pub och njöt av att ha ledigt och sen hamnade vi på en liten härlig marknad med mat och godis och hantverk...och jag lockades att handla macademianötter, cashewnötter och mandel rostade i honung....ÅÅÅ gud så gott det var då...tyvärr..haha...dom är slut ska jag upplysa er om...

ja sen då...tunnelbanan till ett nytt ställe....


Förvirring vid Picadilly Cirkus :0) obs..kvinnan i bild är ingen jag känner


där vi såg lite attraktion, och sen hittade vi en liten härlig indisk krog med fantastiskt god indisk öl och mat....mums...

sen då släppte vi pojkarna och banade oss fram längs Regent street till Oxford street...tog en sväng in på Hamleys och kom lika snabbt ut..det var allt för myckte folk överallt....och trötta i fötterna letade vi Victoria secrets butiken för att köpa lipgloss till dottern....men nä...vi åkte till hotellet och dog i varsin säng tills grabbarna kom hem...och vi skulle ut och äta och ALLT var stängt!! ja...tom Mc Donalds stängde 10...haha...vi tänkte leka bil och köra "drive in" men ja...kylan gjorde sitt och vi landade på hotellets restaurang för en sen middag och en öl...sen var det sovdags och ladda för hemresan...

sängen var urkass och jag har fortfarande ont i kroppen...förmodligen gjorde allt också att kroppen inte är ok...nå...man lär sig kanske någon gång...hur mkt man orkar...fast man vill betydligt mycket mer...inser att jag har begränsningar...


ja man kan undra vem som var på sniskan här ;0)


så gick en helg ofantligt fort och jag fick hem 175 bilder ungefär...släpade systemkameran också med mig, men det blev lite bilder ändå...

Tjingeling

2 kommentarer:

Lena sa...

Skrattade gott åt "förvirringen vid Picadelly" kvinnan var verkligen bäst! ha ha.. ;) precis så känner åxå jag mej ibland när jag varken vet ut eller in vart jag ska! ha ha..
Kram!♥ /Lena

Vida sa...

Vad härligt att läsa om hur du har haft det och älskar dina bilder och hur du fångar...

Kramar från Liv