"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 5 september 2016

Lycka

Ibland upptäcker jag att det är lycka som dykt upp...som när tårarna kommer av sig själv för att man blir berörd och just där och då. I Lördags när jag satt i den stjärnklara natten mitt ute i skogen med 2500 andra så infann sej känslan. Dalhalla levererade magi i form av artisten The Tallest Man on earth med band. Han var inte värdens längsta man men någon som skapade magi där i den kalla natten. 

Jag satt där för att sonens önskan var att se honom, hade egentligen inte hört mer än namnet...men ångrade inte en sekund att jag fick sitta där med filten och vantarna. Själen var varm av två timmar med ny magi. Speciellt. Och fantastiskt mysigt att få rå om sonen och hans flickvän just nu. Ja en kväll att ta med sig in i höstmörkret då dagarna blir gråare än idag då solen skiner från en klarblå himmel. 

Det kan lätt bli så att jag tappar bort stunderna då solen skiner och världen är okej trots en strejkande hjärna. 

Vävkursen började idag. Insåg att det jag tyckt jag gjort rätt blev fel. Känns sådär att man tyckt att man haft koll men inte haft det ändå. Nå får acceptera läget bara, men funderar på hur det ska gå att jobba när man tror man gör rätt och så blev det fel.. 

Släpper den tanken nu...idag är idag och imorgon är i morgon. Tjingeling 

Inga kommentarer: