"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 12 september 2016

Tuff vecka

Tisdagen kom och då var det klippning först, blev jättenöjd med klippningen och ska slänga i henna och lite slingor när jag orkar. Sen var det avfärd mot Friends arena och fotboll. Sverige mot Holland i en WM kvalsmatch. Hade väl inte tänkt mej att åka men maken hade en biljett över så tog den då. Trevligt men kom hem sent på natten...trött onsdag och vävkurs igen. Det gick bättre denna gång så tur nog fick vi på väven iaf. Hann med en fika också med en fotokompis, vilket var trevligt. Energigivande iallafall, trots tröttheten. Så pyssel med allt inför bouppteckning och urnsättningen...visade sig att boförättaren strulat till saken igen, trött och uppgiven blev jag av allt strul men det löste sig till slut så i veckan bör allt vara klart...

Ja så fick man världens chock då man kom från vävkursen på onsdagskvällen . Mojen sa att jag skulle komma in och sitta ner för han skulle berätta något som inte var så kul. Tusen tankar hann flyga ut i knoppen innan han berättar att bonusbarnens kusin omkommit i en trafikolycka under kvällen😔. Det är så fruktansvärt att en ung människa mist sitt liv..och kan inte föreställa mig hur hans familj har det. Plötsligt träffas man aldrig mer och ja, det är ofattbart. Han var lika gammal som min son...värst av allt är alla frågor om vad och hur och varför det hänt. Jag hoppas hans föräldrar får ett svar så att de kan få sörja det som hänt.

Tufft, även om jag inte kände honom väl  så finns han och familjen i mina tankar rätt ofta just nu. Sorgen är nära alla dagar känner jag på olika sätt...

Ja så blev det torsdag och träffade arbetsterapeuten igen och efter ert sprang jag på min förra chef på stan igen..har ingen aning om varför jag träffat henne så ofta senaste tiden men nån mening är det. Fick tips om ett jobb också i onsdags så har kontaktat chefen men väntar svar på samtalet...

Fredagen ägnades åt att åka buss och båt i solskenet. For till Eckerö på dagskryss, avkopplande men lite tuff resa  igen så.. Lördagen ägnades åt 120 årsfest men det blev en tidig kväll och söndagen ägnades åt att vila! Det blev lite  mycket denna vecka och den här veckan  kommer också bli tuff, även om det blir inslag av glädje och kärlek också... Nå återkommer om det.. Ta hand om er där ute! Var rädda om varandra för livet är kort ibland 💕

Inga kommentarer: