"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 19 augusti 2016

Snart

Så är jag ett år äldre... Mamma finns inte längre och jag sitter här själv. Mojen är ute på äventyr med grabbarna. Har svårt med sånt. Inte att han är ute utan mer i vilket skick han kommer hem. Tycker det är tråkigt att jag fortfarande bryr mej om det eftersom det inte är mitt ansvar utan det är hans. Att komma hem berusad och förstöra en hel dag dagen efter drabbar ju den som inte är med...Och tänker på alla de som har män som kommer hem knökpackade och ligger och mår tjuvens dagen efter...hur många som lovar att det ska aldrig hända igen. Och det händer om och om igen. Nå det är iaf inte mitt ansvar...alla gör sina val och jag mitt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ditt inlägg får mig att tänka på tiden med barnens pappa. De sista åren fick han migrän varje gång han varit ute och festat, varpå han blev liggande hela dagen efter och lämnade ansvaret för våra tre små barn på mig. Usch, så trist!

Di sa...

Ja det är ju det. Men hos mig är det många spöken som huserar och minnen från förr. Jag kan reflektera över mina reaktioner bara och bra att andra också kanske får tankar om hur de inte vill ha det i framtiden. Kram och har problem att kommentera hos dig tyvärr... Läser iaf😀

Lena sa...

Uch ja, har sån tur att gubben inte dricker, eller han kan ta en öl någongång eller smaka lite vin, men full har han aldrig ens varit, inte ens berusad! men fy vad alkohol kan ställa till det, förstöra & krossa...

Min gubbe har lagt in om en höstveckas semester, tänker ta husbilen mot Västkusten ;) onekligen en morot att vänta på :))

Håller tummarna för att ditt livspussel med kropp & jobb faller på plats snart <3

Varm kram & fin måndag! <3

Di sa...

Det är mest mina reaktioner att Mojen får lite mkt under västen sker sällan. Däremot min reaktion består oavsett. Ha så mysigt på semestern. Kram