"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 10 augusti 2016

Det var märkligt

När jag hittar en fjäril uppe i en smyg vid garderoben i mammas lgh idag då vi slutstädar. Den sitter så stilla att jag tror den var död. Tar den försiktigt och till sist sitter den på fingret och klamrar sig fast så hårt att jag hinner fotografera den, och går ut till balkongen och tänker att den ska lyfta... Men får peta till den och då fäller den ut sina vingar och jag för den uppåt vinden och känner hur den klamrar sig fast länge innan den tillslut fladdrar ut i vinden mot sjön...lite märkligt att den satt där idag, likväl som den fjäril som var i kyrkan på dotterns bröllop...känslan jag fick nu var att mamma var fjärilen och talade om att hon inte ville flytta...

Nåväl nu har jag släppt henne fri....

2 kommentarer:

Vida sa...

Låter som en vacker och vemodig stund, känns som fjärilarna har ett budskap just nu och jag hoppas att det inte handlade så mycket om att hon inte ville flytta som hon ville visa att hon fortfarande finns nära dig även om det inte är i vanliga vardagen. Kramar från Liv

Di sa...

Tack❤️