"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 27 januari 2013

Heldag i Sundsvall

Ja det blev en härlig dag i Sundsvall. Först hämtade vi dottern och for till Birsta och shoppade lite och fikade på Ikea. Det blev en lång dag med inhandlande av mat och sen lagade jag middag till mina barn....trevligt blev det och så for vi till mamma för att sova.

Äldsta dottern och svärsonen har slagit ihop 2 lägenheter och det blev jättefint. Luftigt och ljust med stora ytor och högt i tak. Det finns en stil och charm i äldre hus, vackra pardörrar och spröjsade fönster. De har gjort en matsal i anslutning till vardagsrum och kök,smakfullt inrett med ett stort svart matbord och sköna höga stolar. Väldigt fint. Jag önskar jag hade en sån matsal. Men nu har jag dotterns att njuta av istället eftersom vi bor i en annan typ av lägenhet. Vi har ju inte så många besökande på fina middagar heller :) Nå...jag har haft väldigt olika boenden i mitt liv och jag är nöjd med det.

Jag har fått vara på Ikea 2 dagar i rad, sååå kul....huvudet blir fullt av tankar om hur man kan göra om för att få det optimalt hemma. Ska ta och rensa ut lite av det vi har här....sen får vi se hur det blir, både Mojen och jag har tankar och idéer om det...

Nu har vi landat hemma och är trött känner jag...blir en skön slummer sen...i min sköna säng och inte mammas puckelrygg till bäddsoffa.

Tjingeling


Inga kommentarer: