"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 13 januari 2013

Dåligt med inlägg

Nya året har börjat bra med besök av sonen och tiden bara försvann och så skulle jag börja jobba igen. Första veckan på jobbet swichade förbi med inplanterat läkarbesök och ja, ska börja återgå till 75% ett par veckor...sen ska jag vara uppe på heltid igen vilket känns bra. Fick också penicillin för mina baciller som jag haft i bihålorna 7 veckor eller mer...drygt att vara täppt på nätterna men nu är kanske de borta snart.

Fixade ju träningskort och gick 2 ggr sen har jag varit sjuk och medicinerna som doktorn ändrat gjorde att jag fick allergiska reaktioner och svetsningar så jag kunde inte röra mej som jag ville....tio min på löpbandet vi köpt i julklapp blev en blöt historia....MEN skam den som ger sig....idag var vi ute och åkte långfärds skridskor, underbart var det....och det blev en mil och en timme i strålande sol!

Väntar på svar från intervjun fortfarande och det finns inte många jobb att söka ännu....lite drygt att vänta och utbildningen jag sökt blev jag 73 e reserv på....ja det var nog inte meningen då. Och jag funderar vidare på vad jag vill göra....

I morse åt vi frukost i sängen och på Kunskapskanalen gick ett intressant program om inlärning,behov och div annat intressant och jag fick några tankar om mig och mitt liv, och att min förmåga att vara ifrågasättande och vidsynt är en egenskap att vårda...för jag har ett helhetsperspektiv på det mesta, jag kan se saker från flera håll och använda min logiska förmåga att se konsekvenserna innan, vilket kan vara till nytta tex i ett datasystem.

Som häromdagen så kom jag på en grej som skulle underlätta för mitt jobb...men kom också ihåg att varför ska jag ge dom det? Så har fått hejda mej....igen, då jag ju faktiskt ofta kommer på saker att förbättra....och tyvärr ledningen vet ju inte om det så...nu har jag annat att fokusera på och förhoppningen är att hitta rätt jobb där jag kan och får använda mina kunskaper....har känt att jag tynat bort och hindrats i min utveckling där jag är nu, och har aldrig varit på en plats förr där jag känt så...och tänker inte acceptera att det händer igen...Trodde i min enfald att organisationen var lika som där jag varit....men vad jag bedrog mig....inget blev vad jag trott...

Därför känns det helt ok att få gå vidare i nått annat....men först är det en ny arbetsvecka som vänta mej....tjingeling

1 kommentar:

Vida sa...

Hej fina du.
Håller mina tummar och hoppas du hamnar där det är tänkt..
Kramar från Liv