"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 22 december 2016

Julefrid

Det börjar likna helg i hemmet, har en tomte uppe, den som följde med mig från mamma och som alltid varit med på jul i mitt liv som barn... Ganska sliten är den efter alla år och har fått en ny halsduk någonstans på vägen...

Den sitter i en kruka som L målat till sin far. Där sitter den och njuter av att vara här idag. Hoppas jag iaf. Igår tog jag och kokade jul kolan som är en tradition men som vanligt blev den fastbränd i kastrullen och kokade i 7-8 tim! Nåväl nu är den iaf ätbar så ska slå in den sen. Jag tänkte baka kakor som jag inte gjort på länge och ge svärsonen i julklapp... fiasko...de åkte till komposten...rullrånen blev brända hahaha... en fiasko dag.. nå knäcken blev bra iaf så mer behövs inte tänker jag... har tagit ett rum i taget under v och nu återstår snart bara att flyta in i julen, rippa skivor och placera in whiskyn i ett nytt skåp till nyår förhoppningsvis och sen är nya året på intåg...

Tänker ta en vit julafton i år med. Mest för att jag vet hur det är som barn med människor som är påverkade av alkohol. Jag kan välja och andra får göra som de vill. Dömmer ingen för det...jag kan inte det... 

Nå amaryllisen har börjat slå ut så precis lagom till julen...känns skönt i kroppen trots min krånglande mage som inte riktigt är ok än...det blir jul ändå! Tjingeling 

Inga kommentarer: