"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 31 december 2015

Gott Slut till alla som kikar in och en sammanfattning av 2015


Året har förflutit snabbt, och jag vet egentligen inte vart tiden försvann!
Det har varit ett år med trista saker, men också roliga saker.Tyvärr, både barnens Farmor och Farfar har lämnat jordelivet och jag har tagit farväl av de båda vilket var tufft och jobbigt. De har följt mig länge och många fina minnen lämnar de hos mig.

Jobbet har varit varierande under året, nya arbetsuppgifter och nya arbetskollegor, allt har varit roligt och när telefonen ringde och jag fick chansen till ett nytt jobb i september så tog jag chansen. Det var ett misstag men det visste jag inte då, utan trodde verkligen att det skulle bli bra! Nåväl, året är slut och så är det jobbet också. Har dock lärt mig att jag inte ska arbeta med liknande arbete igen. Dock trivdes jag bra hos Landstinget och ville gärna gått tillbaks dit, men tyvärr...budgeten är inte så att det går just nu iaf. Och det är väl någon mening med det också tänker jag. Att jag vågade pröva vingarna och inse vad jag kan och inte kan numera.

Det är naturligtvis viktigt att ha bra kollegor också och ja, en chef som också hör och förstår är ytterligare en pusselbit som behövs. Självklart har jag också en del i vad som hände, men det har gett mig lärdom om mig själv vilket jag kan använda i framtiden.Att vara sjukskriven igen är både och. Kroppen är trött, huvudet likaså och jag hoppas att det löser med den mentala biten snart och att jag tar en paus nu betyder ju inte att jag inte kan komma tillbaks till ett jobb, men kanske aldrig på 100% igen men det får tiden utvisa.

Stora delar av sommaren tillbringades i Älvdalen och älskade Klitten tillsammans med alla bonusfamiljen. Vi byggde ut altanen i regn och rusk, värme och solsken tillsammans slet vi och resultatet blev fantastiskt! Allt avslutades med ett stort kalas då vi firade 50 års jubileet av stugans uppförande och nästan alla var där.

Vi har gjort många roliga saker i år, Mojens vinst på tipset gav oss möjlighet att resa till Skottland som vi längtat efter länge! Det var en fantastisk resa. Solen sken på oss nästan hela tiden och vi hade fina stunder med god mat och whisky, fotografering, natur och en massa fina minnen med oss hem.

Det blev också en badtunna till landet vilket var en lyx och lycka att ligga där i mörkret när stjärnorna blinkade och månen gick upp en sen höstkväll....tyvärr så ringde telefonen en dag när vi var på väg hem och då var det svägerskans dotter som ringde mig och sökte Mojen....hennes mamma hade fått en hjärtinfarkt! Som tur var gick det bra den här gången...

I oktober åkte vi till Spaniens solkust med bonusbarnen och deras familjer. Vi hyrde ett hus tillsammans och ja, det var fint, tyvärr, vädret ville inte vara med oss detta år, men det var ändå en fin semester med många trevliga stunder.

Så kom det jag fasat för...Mojen blev dålig igen och skickades från vc till hjärtavdelningen med ambulans, och opererades dagen efter. En ny sprängning av kärl som till 90%kleggat igen. Denna gång ett större kärl som var nästan tätt och då vet vi vad som hade hänt. Är så otroligt tacksam för att vi kom in till sjukan i tid!Tyvärr var det nog faktiskt VC fel att de inte kollat honom på 4 år!! GRRR....


Julen firades även i år hos äldsta dottern, mamma fyllde 91 år och var med oss även i år vilket var riktigt fint att hon orkade. Tyvärr, minnet är inte alls bra och kroppen stänger ner lite i taget. Lillmyran roade oss alla på julafton iaf och tror hon var nöjd med sina julklappar. Hon är ett ljus i många mörka stunder.

Hur nästa år blir vet ingen och ja, en dag i taget tar jag nu för att det går inte annat. Jag vet att mamma inte alltid kommer att finnas med mig och det är smärtsamt, lika smärtsamt som att se henne tyna bort.

Nåväl jag ser fram emot 2016 för det händer flera bra saker vet jag redan och det andra tar jag OM det dyker upp,,,tills dess..önskar jag er som kikar in ett RIKTIGT GOTT SLUT PÅ 2015 och ETT GOTT 2016!!

Tjingeling

2 kommentarer:

Vida sa...

Gott nytt år fina du. Önskar att det här året blir lugnare och med mindre sorger och oro än det förra. Kramar

Pysselfarmor sa...

Tittar in för att önska dig ett bra och givande 2016!
kram Gun