"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 5 januari 2014

Ångestladdat?

Snart är vardagen här igen, efter en lång ledighet för många...Ångest över att återgå till vardagens jobb.... För mig vore det lyx att få ha rutinen att få gå till ett jobb, att få vara till nytta igen...jo visst jag har det urbra ändå just nu, men min ångest ligger inte i att återvända till ett jobb, utan i att hitta ett nytt jobb. Att bli ratad och bortvald. För mej skapar det ångest....jag vet att en dag löser det sig men just nu har jag svårt att förstå andras förfasande över att återgå till sina jobb...synd men så är det. Förstår att det är tufft för dom som jobbar, och då tänker jag, vore det inte en samhällstjänst att folk som vill jobba kunde dela alla överarbetades bördor? Ibland finns inget rim och reson i resonemanget...

Nå jag får ta en dag i sänder just nu för förkylningen bröt ut i natt...kanske plockade jag av dottern den igår när jag körde lite "healing" och akupressur...hm ja vem vet 😉

Tjingeling

Inga kommentarer: