"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 14 maj 2013

Tisdag och dag 2

Vaknade tidigt, halv 6 redan....hostade en del i natt så det var ju tufft första natten i miljö man inte känner, och rädd för att störa mina grannar med hosta och toaspring. Dessutom knakade det till i nacken i natt då jag hostade halvsittandes i en icke modern höj och skänkbar säng...dvs huvudändan rasandes ner i hostatacken varav knycken jag vaknade till och smällen.....hm underligt att ingen vaknade av den....vi har tempurmadrasser....mmmmm...

Ja kl 7 befann jag mig i samlingsrummet för att göra kondistest...skippades, och bukmätning var morgonens event,,,sen var det väntan på frukost kl 8 och efter det var det föreläsning om situation,tanke,känsla och konsekvens.....dvs allt som sker under en dag och hur det speglar hela dagen eller hela vår framtid.
Ett exempel är bara att vara trött på morgonen och snooza, vad det får för konsekvens kl 21 har du inte tänkt på kl 6. Men benar vi ut en dag och tittar på vad som sker blir det tydligare.Att våra snabba tankar och våra känslor styr mer än vi förstår. Här satt nog några av oss som fågelholkar och upptäckte nya saker...kartan ritas om..jag har jobbat med det länge mer eller mindre men blir fascinerad över hur enkelt det ter sig nu. Hur mottaglig jag är, och hur intressant det är att se mina kamrater få nya insikter och tankar. Jag har haft många trevliga samtal idag,och tror nog att jag planerat frön både hos mig själv och andra.

Det var motionsförbud i 3 dagar för mig, men tog en kort fotopromenad och njöt en stund. I morgon blir det en till promenad,så kanske jag kan vara med på vattengympan på torsdag ;)

Är tacksam över att få vara här. 

I helgen kom det ner en del saker från vinden. I Stockholm gick jag in på Åhléns och hittade en underbar vacker bok om bordsvävning. Tog boken och gick till kassörskan och tänkte att boken är väl jätte dyr. Döm om min förvåning när hon säger 25 kr!! Jag tar den sa jag och gick lycklig hemåt. Jag visste vad som fanns på vinden, mammas bordsvävstol, så ner kom den, tillsammans med garner, och virkade en disk trasa i lin/bommul  som ska användas som tvättlapp för att testköras om den fungerar ;)
Sen får min mor lära mig hur jag ska väva i bordsstolen, har massor av tankar om den vävningen, och mamma är glad över att hennes garner kommer till nytta. I mitt livs vävande, där trådar vävs till nått nytt och förhoppningsvis hållbart. Mina gener ger sig till känna och har en stark längtan efter att skapa,åter bruka och finna harmonin i det som är basalt. Det finns i luften jag andas, det finns i min själ som ett måste. Kreativitet för harmoni.

I morgon är en ny dag ! Tjingeling 


Inga kommentarer: