"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 28 maj 2013

På väg till Stockholm igen

Fick möjlighet att åka och göra en personlighetstest som min grupp gjort då jag var i Prag. Det är soligt och jag ser fram emot dagen. Hinner nog ett varv på stan också :). Igår var det jobbsökande som gällde hela dagen på jobbplatsen...ovanligt att vara tillbaka efter 7 v i en annan värld. En värld som innebar bara egenutveckling på flera plan. Nu är det vardag med tankar om jobb, utbildning och allmänna funderingar om vart mitt yrkesverksamma liv tänker ta vägen. Jag kände i fredags att jag var låg inför arbetssökandet, men det var en tillfällig svacka! Nu är jag på g igen! Skam den som ger sig...

Jag vet att jag har resurser att klara det mesta och tänker använda mig av dem. Har också referens säkrat upp och byter referenser efter senaste missar i arbetssökandet. Ibland får man ta och ändra om ........ 
Det är också en  skön känsla att inse att det faktiskt inte är allt jag kunnat påverka, men att jag nu har nya valmöjligheter som gör allt till det bättre. Jag väljer, de jag vill ha kvar i mitt liv, resten får vara. Nya kommer att kliva in och bäst av allt är ju att jag har min fina familj.

Mojen och jag gjorde planer för vår vardag i torsdags kväll, vi är överens och det känns så skönt. Att vi har gemensamma mål och viljor. Att jag pga förkylningen inte orkade träna i sön var lördagens promenad i skogen i flera timmars fel...men då fick det bli så...idag kommer jag att vandra ett par timmar i Stockholm så då rör jag mej i dag med...blir förkylningen inte bra till tors ska jag kontakta vc igen...

Nå..nu är det dags att kliva av strax och vi hörs! tjingeling 
 

1 kommentar:

Lena sa...

Kikar in med en värmande fredags kram!!♥♥♥ /Lena