"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 18 maj 2013

Jag vaknar ett antal gånger under nätterna här

Och i natt var det inte något undantag. Många tankar far fram i mitt huvud och efter gårdagens 2 andra  besök hos doktorn så fick jag ytterligare piller för astman och det innebär att min fysiska träning är obefintlig. Vilket känns synd. Jag tog iallafall och gick en promenad i det fantastiska vädret och tänkte på hur skönt det var i den värmande solen och hittade en fin affär där jag inhandlade en så fin sjal så hela själen blev glad igen. Jag hittade även en del annat härligt att handla på Konsum och tittar på den lilla tavlan jag köpte till mig själv som en påminnelse om vilken vacker ros jag är, idag och i morgon. Jag är en blommande människa med de resurser jag behöver, den styrka och den klokhet jag har är mina att levas med, fullt ut. Jag behöver bara använda dem i rätt i mitt liv. Förvalta den och låta rosen få knoppar och låta dem blomma fullt ut. 

Jag ser min livskompass ta form, mot det liv jag vill leva i enhet med mina värderingar och det är insiktsfullt och underbart att få den möjligheten i sitt liv, att kunna leva precis så som jag vill att det ska vara just idag och just nu. Att ha möjligheten att kunna äta bra mat för mig, att jag får äta mej mätt, och att livet länge inte behöver vara så krångligt som det varit, att livet blir så enkelt då man bestämmer sig för att leva ett enklare och harmoniskare, att sluta kämpa och börja leva istället.

Livet mina vänner, det är ditt, dagen idag är din, och din uppgift idag är att leva den och vara tacksam över att just du fått den här dagen att leva, precis som du är och vill.

Så vad hör du idag av din dag?

1 kommentar:

Vida sa...

Idag blir det hjälpa en vän med att flytta och sen dans om det hinns med.. jag vill fulla dagen med det som ger energi.
Kramar till dig du fantastiska person
Liv