"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 29 december 2016

Små ögonblick av skratt

Så ligger jag här i min säng igen och livet utanför pågår för fullt. Jag har slötittat på tv ätit frukost och druckit morgonkaffet i sängen hela morgonen...nattlinnet sitter på fortfarande och tankarna går till dottern som är där i norr med sina små idag. Det har varit fina dagar med dem och många små skratt. Jag tänker på Lillmyrans upptåg och småskrattar åt dem. Tänker på Lilltroll och hennes små grimaser och ljud, små fingrar och tår... ögon som drömmer, flinandet i sömnen...


Små ögonblick av skratt..med barn och barnbarn. Ja en jul som varit långt ifrån andra jular i mitt liv. Men bra på många sätt. Det finns saker som inte varit bra också, men det är sånt jag inte kan påverka och lägger inte ner energin på dem längre utan lämnar dem bakom mig istället. Tar med mig det som var bra. Saker jag kunnat påverka.

Körde hem i mörkret vilket gick ovanligt bra ändå. Vägen var torr och jag stannade på mammas grav en stund och fixade lite mer med ljuset i lyktan och tog bort blommorna tände ljusen som slocknat på graven där N ligger och på mammas också. Var fint i den stjärnklara kvällen och ja sorgen den får vara här och tänker att det finns en tacksamhet där i den. 

Det var skönt att komma hem till Mojen igen. Varmt och välkomnande. Märkligt nog har jag upptäckt att jag är lugnare i att vara ifrån hemmet och Mojen nu än förr. Tryggare, vilket är bra för då blir det inte så slitsamt. En bra känsla. Inte att man inte saknar, utan en trygghet i sig själv på ett nytt sätt. Bra tänker jag.

Nu ska jag njuta av dagen och hoppas att mina små hjärtan är i fas med varandra och mamman...Tjingeling 


Inga kommentarer: