"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 16 december 2016

Lite sur

För att min mage strejkar. I går brakade den loss rejält och det är svårt att veta vad som är vad nu med nya magen. Är det övergången till yoghurt och granola? Mörka rågbrödet? Eller baciller från semesterresan? Ja vet bara att jag mådde illa till och från igår men även i morse...hade lätt huvudvärk och diarré. Och blir sur för att kompisen vill ha sällskap idag och magen burrar på och jag orkar inte följa fast jag ville😔.Skittrist...kanske är rätt uttryck.. nå får prova mej fram och äta lite mildare mat idag så får vi se om det ger sig..så får jag prova mig fram med lite grövre sen och se vad som händer. 

En gastric bypass innebär ju att magen är annorlunda och man lär sig vad som funkar och inte..hade lite svårt på semestern med buffé som alltid nu eftersom ögat vill ha mer än magen. Och det är alltid svårt att hinna med att stoppa den där sista tuggan, eller klunken som gör att bägaren rinner över. Tänker att jag får träna för att har man gjort på ett annat sätt i så många år som jag så krävs mer än 9 månader för att få nya rutiner...

Ja tänk vad fort det går månaderna..är tacksam för att jag har tiden på mig att träna på allt nytt och gammalt i form av utmattningen, operationen, sömn och jobbsökeri. För att söka jobb krävs energi och får ta mig tiden att ladda om för det med nu. Tankarna finns där fast jag inte är i sökandet idagsläget så klurar jag på vad jag ska göra... nu är det tyvärr inte självklart att jag får ett jobb med det som jag önskar mig. Men vet jag inte ens vad jag vill blir det ännu svårare...egentligen fina där tankar och idéer men att genomföra dem? Vi får se..allt har sin tid.

Nu ska jag fortsätta vila magen...och foten så jag kan fortsätta träna nästa v.
Överansträngning sa sjukgymnasten och  inte gå så mkt ett par dagar. Gick nästan 7 mil på 6 dagar förra v så... ha en bra helg! Tjingeling 

Inga kommentarer: