"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 17 augusti 2012

Olika liv

Jag har rotat på vinden och hittat en del intressanta saker som min mamma hade...en dagbok som hon skrivit under sista året hon levde...och det som slår mig är hur mkt hennes liv påminner mig om hur älskad hon var men också hur omogen hon var och inte hade speciellt mkt självkänsla....nått som jag också kan känna igen från mig själv men också från andra i min omgivning. Jag har också hittat dagboken jag skrev till min äldsta dotter under hennes första år...och ser skillnader mellan min mamma och mig då vi blivit mödrar..... Jag finns knappt omskriven i mammas värld och jag undrar var var jag? Jo förmodligen med mormor som blev min mamma då min mamma valde att ta sitt liv. Så egentligen blev det nog ingen skillnad för mig...Konstigt nog hade mamma planerat saker dagen hon dog...och innan stog inget om att hon var på väg att avsluta livet... ja det är olika liv...vi lever
Published with Blogger-droid v2.0.6

3 kommentarer:

Vida sa...

Hej fina. Tänk att läsa någon annans tankar... hon gav dig livet men klarade inte sitt eget... jag vet inte om jag skulle orkat läsa den om jag varit du... men du är stark.

Din kärleksfullhet som människa och mamma slår emot alla som möter dig. Du har så oerhört mycket att ge..
Varmaste kramen från Liv

Di sa...

Tack Liv för dina fina ord jag är inte alltid så stark ...kramar

mormor Hannele på Hisingen sa...

det måste vara speciellt för dej att läsa denna bok. Jag skrev dagbok under hela graviditeten och under barnens första år, min dotter uppskattade mycket att få läsa...