"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 23 augusti 2012

Himmelsdans och orden tystnade

 
Jag har inte orkat blogga på ett tag, tiden liksom bara försvann...i ett töcken av sommarens sista semesterdagar. Nu har jag åter igen börjat jobba och första arbetsdagen fyllde jag 52 år, och livet kändes precis som dagen före
 
Sommaren har varit fantastiskt vacker på många sätt, och jag önskar min hjärna hade följt med och vilat för att orka vardagen men icke...varje dag är en tuff kamp mot den hjärndimma som jag har upplevt blivit värre under senaste halvåret och jag väntar med iver på att min hjälp snart kommer...för annars drunknar orden i tystnaden....
 
ja det är så det känns...tomhet, vilsenhet och stor sorgsenhet
 
dock fladdrar balettklänningarna i sommarvinden under Peace & Love lika lätt som mitt minne idag gör...men egentligen gör det kanske inte så mycket att mitt minne fladdrar som de där klänningarna uppe i det blå
 
för dimmiga dagar är vackra dom oxå...liksom mina dagar är..
 
en dag i taget, ett steg framåt, och tre tillbaks...är en livsvals just nu..
men
en dag
då dansar jag frammåt igen!

1 kommentar:

Vida sa...

Hej vännen. Har saknat dig här men bloggandet ska alltid vara frivilligt och vi har ju varandra på facebook.. hoppas du hamnar där du vill i din livsvals :)

Kramar från Liv