"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 11 augusti 2012

ingen sol :(

De hade ju lovat fint väder hela helgen....i går var det sol men rätt kyligt...och idag ser jag ingen sol..tråkigt då de sagt så då på väderrapporten. Men det är som vanligt då...haha..titta ut och konstatera vad det är för väder just idag. I går så tapetserade vi det sisat i tvättrummet, Mojen fixade toastolen som fö fungerar kanonbra...jag testade den i natt...den är inte så vacker men funktionell och kostnade 50 kr för sitsen så kan inte klaga på det iaf...har nämligen inte bestämt mej för vad jag ska ha för toa där inne ännu, och eftersom vi har ett fungerande utedass så är det mest för mamma som vi behöver en lösning i dagsläget.

Jag målade också taket och väggen en gång där tapeten torkat och ska fortsätta måla idag. Lyckades oxå att spraya fogskum i mellanrummet mellan taket och stocken som ska vara kvar...och på mej själv också...det var fogskum överallt haha...inte enkelt att spraya upp och ner och å få det att stanna kvar när det börjat rinna kan jag tipsa er om...sprayade lite i källaren också...hur det ser ut får jag se idag..

Solen sken ju iaf vid frukostdags igår och satt vid sjön och åt frulle...mysigt...sen åkte storsessan och D till stan och hälsade på mamma.....Sonen och Freiburgsessan kom också på besök hit innan dom åkte till mormor de också...så det var fullt med trevliga besök...sen så slog jag gräs med röjaren och helt plötsligt så var det dags för middag....åt god middag med pastasallad och kyckling och Freiburgvinet till...hade köpt ett rött och ett rose...båda var jättegoda, lätta och bra till maten...efter maten kom I på besök och det blev mycket surr kring gamla tider...I är min fd svägerska men har också varit min vän genom livet sen vi träffades 76...och tur nog att hon fanns så jag fick till mina barn...jo..hon frågade barnens far om han ville vara tillsammans med mig hahaha....och ja det skulle väl gå bra i 14 dagar typ...

I och jag har haft många kul stunder ihop och framförallt har hon varit en fantastisk vän mitt i mitt liv...det är vänner att vårda...

Så livet på landet fortsätter och fick ett erbjudande från en bloggkamrat från julswappen i går...om att få funkior som hon skulle dela...tyvärr kunde jag inte ta emot dem just nu, men blev oerhört glad över att hon erbjöd sig att dela med sig dem :0) Det är stunder av lycka när sånt händer...bara mailet gjorde mig jätteglad :0)...Appropå julswappen ja...har inte bestämt mej för att vara med i år, men det beror mest på hur jag mår just nu tror jag...vi får se det är ju ett tag kvar iaf...så vem vet...

Tjingeling

Inga kommentarer: