"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 13 juli 2015

Semester

Har börjat semestern och känslan är att jag varit i den här situationen förr. Juli månad och dagen innan min morfar dog 93 idag. Veckorna innan fyllda var av resor oro och förstår varför klumpen i bröstet finns där nu..mamma inne på sjukhuset igen och varje gång blir en gång närmare det vi inte vill. Men livet är oss till låns och vi vet inget om morgondagen. Jag känner bara igen mig själv i den nuvarande dagen, jag har varit här för 22 år sen och känslan är densamma. 

Igår rensade jag ut de papper jag sparat på allt för länge och brände dem, ett redan avslutat kapitel i mitt liv men som legat kvar och skräpat i en garderob. Skönt avslut på det kapitlet.

Fick en fin helg med lillsessan och svärsonen iaf, sonen kom ner och pt middag med oss på lördagskvällen i Hudik. Hann också träffa storsessan och maken på sjukhuset en sväng. Lillmyran var skeptisk till mormor men... Jag tar det. 

Nu väntar en resa till Bollnäs för att hämta tunnan...Tjingeling 

Inga kommentarer: