"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 7 mars 2014

I Gubbmyren

Just nu är vi i Gubbmyren. Åkte upp i onsdags men innan vi kom iväg var vi tvungna att byta däck eftersom vi hade punka :-( någon hade haft sönder däcket så vi kunde inte laga det. Tyvärr...så äntligen kom vi iväg efter lunch. Och landade i stugan sent på em. Lugnt och skönt med en tystnad som går att ta på. Vädret var inte det bästa när vi åkte för att hyra längdskidor. Det var inte bättre dagen efter heller men vi tog oss ut i spåret och kämpade oss runt 5 km...riktigt stolt var jag efter den rundan. Det var jättelängesen jag åkt skidor både på tvären och på längden! Sen åkte vi hem och slöade tills M&L kom med lilleman L för att vara med oss i ett par dagar. På fredagen åkte vi spåret igen och L hängde med. Det gick bra tills vi kom till sista km då hade snön rasat ner från en bro och naturligtvis var det vatten där...och jag plumsade i med pjäxor och allt...årets första bad var gjort...hem och duscha av sig dynga och kände mej rätt ok efter 5 km igen..hade tagit astmasprayen innan och det gjorde allt lättare. Har tydligen ansträngnings astma och ska försöka ta medicinen när jag ska träna för att se om jag kan öka min kondis lite.  Senare var vi ner och åt tacobuffe som var kanon. Kvällarna har vi ägnat åt spel och njutit av lugnet.

Idag sken solen från en klar himmel, men det blåste som attan..men det har det gjort mellan regnskurarna de andra dagarna med så...och vi drog till backen vilket vi redan bokat in...och jag åkte engång i stora backen...och ramlade, fick ångest och gick på tvären ner med skidorna tills jag tog av mig dem och gick ner till mer flack mark!! Slog i ryggen, armbågen och tydligen huvudet och märkte inte att jag nog bet ihop rejält tills i kväll då en tand delade sig mitt itu :-( och jag har precis gått in i en ny period hos tandläkaren...men ska kolla med olycksfallsförsäkringen vad som gäller...när jag kommer hem...tills dess får jag hoppas på att den sitter kvar i natt och inte ramlar ut. Eller att det blir nått annat tok med den. 

Det har varit fina dagar iaf trots vädret och jag ser fram rmot att prova skidorna i en mindre backe nära hemmet...

Tjingeling 

Inga kommentarer: