"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 4 mars 2014

Af

Ställde mig i kö och väntade. Det var bara jag där i kön, först och ensam...ja inte helt ensam på af för där satt människor och registrerade in sig och då kändes det okej att vara klar med den delen iaf. Då klev en man ut och gick runt och då hade en kö bildats bakom mej och han klev fram till mannen bakom mej och frågade vad han ville ha hjälp med...och hämtade en nr lapp, sen gick han vidare till personen bakom honom och gjorde samma sak!?? Jag började känna mej upprörd där...och när han kom tillbaks gav jag honom blickar så han stannade och frågade mig samma sak...så fick jag nr 5...hm..2 före mig då helt plötsligt. DÅ hade jag hetsat upp mej...haha...jaha och vilken handläggare fick jag om inte denne otrevlige man som för övrigt inte tog i hand, eller sa sitt namn vilket är ytterst oförskämt..att inte säga vem man är iaf...borde åtminstone säga sitt namn...jaja...nu är jag inskriven och fått en massa papper att fixa med. Söka jobb gör jag men måste se till att aktivitetsrapportera också. Sen tyckte han att jag ska ringa runt till Företag och fråga om jobb...MEN njae...där går en gräns känner jag. Får väl fundera på andra lösningar tycker jag.


Bemanningsföretag måste ju finnas och kunna vara en fungerande väg tycker jag. Får kika lite på vad som finns.


Sen gick jag på vävkursen och gjorde klart mitt arbete. Varpade också till hemma vävstolen, så får vi se om jag har bättre tur denna gång. Sen vet jag inte vart all energi kom ifrån, gick och mötte Mojen, gick hem och bakade lite dalatunnbröd, satte en surdeg, gjorde en halloncheesecake och så stickade jag lite i soffan till tvn....


 I morgon släpper vi allt och åker på semester till Sälenfjällen. Ska bli sååå skönt att göra lite annat. Men först ska jag göra en Lasagne och baka surdegsbrödet som ligger på jäsning. Så har jag gjort lite aktivitet med jobbsökandet och samtalat med lite folk gällande tjänster....rätt nöjd med det. Är rätt nöjd över att ångesten släppt också så det så...


Tjingeling

Inga kommentarer: