"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 8 mars 2019

8 mars

Så är det då internationella kvinnodagen igen. 8 mars är inte riktigt min lyckodag.. blev misshandlad och nersparkad just den dagen för många många år sen... minnet är kvar tyvärr.... men idag tänkte jag bara att allt skulle vara bra, så tänkte jag tills beskedet kom då jag var på väg hem. Min syster skulle in idag och göra en undersökning av tarmen..klart hon var orolig, hon har haft lungcancer.. och vi tänkte positiva tankar om att det skulle se bra ut. Men det gjorde det inte... det är en tumör där... i tjocktarmen så nu är det en väntan och behandling på gång... ledsamt, chockartat för alla involverade i systers liv. För mig som precis lärt känna henne efter alla år. Självklart hoppas jag att det går att bota men är också realist. Vi får se... en dag i taget.

Maken överraskade med middagen på bordet och vin i glaset vilket gjorde mig glad och tacksam efter det tråkiga meddelandet från syster... är oändligt tacksam för varje dag jag har med allt vad dagen kan föra med sig av både glädje och sorg... en dag i taget...var rädda om den...Tjingeling 

Inga kommentarer: