"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 12 mars 2019

Sol och kallt

Idag är solen åter i ett kyligt Dalarna. Vackert krispigt när jag halkar fram längs isiga gator på väg till Mammografin... klämma bröst är ingen lek men är oerhört tacksam över att möjligheten finns för koll... går därifrån med obehagskänslor i bröstet... just nu fick jag en känsla om att nått inte var ok då sköterskan bad att få ta ytterligare en bild.. jag hoppas min känsla var fel.. ber till högre makt om att det bara var fel känsla... tyvärr är det allt för ofta jag ignorerar att känna in det som kommer till mig så nu när jag på sistone vågat ta emot dem så känns det konstigt att inte vilja lyssna också. 

Samtidigt så behöver jag inte mer oro i mitt liv just nu...har haft känslor/ varsel jag fått bekräftat som jag trängt undan i rädslan av det jag upplevt... nå får försöka hitta en strategi att leva med mitt öppna ”sinne” och lära mig hantera känslorna som ploppar upp... nog om det..i morgon är det dags för underredet att få en koll... haha det kändes som hela jag ska besiktigas.. prover är också tagna förra veckan och i stort sett så var de också bra, vilket jag är tacksam över. 

Ja så lyssnar jag på John Lungviks vinnarlåt från mellon och blir rörd och glad så nu vandrar jag vidare med den glädjen i kroppen åter en dag i livet... Tjingeling och ta hand om er ni som kikar in... krama de ni älskar idag❤️

Inga kommentarer: