"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 26 april 2017

Så var det gjort

Var sjukledig idag för att göra en undersökning av de bakre regionerna.. inte speciellt kul men nödvändigt utifrån vissa problem.. nå konstaterade att det såg bra ut iaf och att det inte var något allvarligt vilket var skönt... så kan slappna av nu och ta medikamenter som dr E skrev ut...och hoppas på att allt blir bra igen. Var skönt att vara "ledig" och passade på att hämta mina nya glasögon. Två par, ett par till att arbeta i framför datorn på jobbet utifrån att jag har lite ont i huvudet nästan dagligen. Hoppas att det ska bli bra nu. De progressiva behövdes också bytas så nu är jag fattig... men glad ändå...

Passade också på att klippa mig i går och la lite slingor idag hemma så känner mig lite ny igen.. håret är tunnare nu efter operationen men har ju tjockt hår ändå så spelar inte så stor roll just nu... behöver vara lättskött så blev kortklippt igen..kortare än förr men det får gå.

Tog också och bäddade rent och dammsög hemmet på förmiddagen..ska ju tvätta i morgon sen så ryker hissen nästa vecka i en månad ungefär så då vill man ju kanske inte släpa tvätten 6 vån ner jättemånga gånger...Tur att man inte ska flytta då iaf😂

Snart är det helg igen och känner att det blir skönt. Vi var till Klitten i lördags och fixade dasset, dammsög upp musbajs mm. De hade kalasat på div tyvärr.. också vår fina bäddsoffa😔så nu ska vi köpa fler muspipare och ha i stugan...

Köpte några extra som vi hade med oss till norr i påsk... får se om det har fungerat när vi kommer upp på fredag igen. Tyvärr kan vi inte sätta in vattnet utifrån att det behövs bytas varmvattenberedare innan.. så får se när röris har tiden för det...

Nåväl det blir nog bra när det blir...ta hand om er så länge Tjingeling 

1 kommentar:

Lena sa...

Så skönt med ett positivt besked <3

Jag fick både positivt & lite mindre positivt besked idag vid doktorn, men i det stora hela är jag glad!! :))

Vilket väder vi har va! blir nästan häpen ;)

6 våningar utan hiss i en månad hua... :o det är inte så du kan gå in genom en annan port & genom vinden till din uppgång? så gjorde vi ofta i Nattpatrullen när dom renoverade hissar i stan, jag har sett många vindar ha ha ;)

Varm kram <3