"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 12 april 2017

Ett år

För ett år sen så gjorde jag min gastric bypass. Har inte ångrat beslutet utan är tacksam över att det gått bra att leva mitt nya liv med den. Visst, det har inte varit lätt alla dagar. Har gjort och gör misstag fortfarande vilket straffar sig...men ändå..

Jag har fått lära känna min kropp på ett nytt sätt och saknar inte något. Svårast har varit att lära knoppen att förstå att jag inte ska äta med ögonen. Men det handlar också om att lära nytt och skapa nya vanor...inte slänga i sig maten som förr...vilket har varit en utmaning. Mina lunchlådor är annorlunda nu och planeringen av att ha mellis osv är ganska enkelt nu när vanorna äntligen  börjat sätta sig. Fokuserar på att äta regelbundet, mindre på vad jag ska äta eller inte. Går inte ner så mkt i vikt längre men det är ok, för att jag har hittat en annan balans i livet som jag med mat,vikt och min nya kropp. Och det är skönt att leva istället för att alltid banta! 

Idag är det också 9 år sen Mojen och jag blev ett vi. Och tänk, tiden har gått så fort och är oändligt tacksam och glad för vårt liv tillsammans. Nu väntar nya dagar på oss. Tack livet för det❤️.

Tjingeling 


Inga kommentarer: