"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 14 april 2017

Långfredag

Och påskhelg igen. Första påsken utan mamma, känns oerhört sorgligt. Fast utifrån vädret som var i morse hade vi kanske behållt vinterdäcken på om vi haft henne att åka till. Tänker tillbaka på förra årets långfredag då mamma blev så dålig och att vi firade påsken utan henne den gången också för att hon inte orkade åka upp till dottern på påsken. Alla hälsade på då hon låg på sjukhuset ändå. Men det var också en påsk av oro och spänning. Mammas sista påsk. 

Saknar henne mycket. Varje dag. På olika sätt. Mer än jag trott.Saknar svärmor också då man möter äldre på jobbet så vandrar tankarna iväg...plötsligt finns likheterna där och minnena är också plötsligt...fast jag vet att man inte man kan få ha dem för alltid... så är sorgen svår. Nå i morgon hoppas jag att vädret står oss bi och att vi kan åka norrut. 

Det blev inte som tänkt, så då får man planera om.... tänkte från början tillbringa helgen i stugan men ångrade oss...då kylan och snön kom... kändes inte kul att komma till en utkyld stuga och vara ute hela dagen i kylan...så funderade och eftersom båda döttrar hade annat inplanerat bokade jag in oss på hotell över natten... så blir mysigt det också. 

Det blir bra om man gör det bra... trots att jag känner mig väldig känslomässigt skör just nu..till och med så jag tycker konserten med Håkan på tv är bra😯...

Tiden går fort på jobbet och är skönt att vara ledig nu och ha korta jobb veckor framåt. Ska vara ledig även v17 då jag ska på en mindre trevlig undersökning..och så sen är det sista april och kortvecka efter det 😊...sen är det plötsligt maj...

Ja livet går vidare och jag följer med...

1 kommentar:

Lena sa...

Hej hej!!

Vi hade åxå tänkt annat i Påskhelgen, nämligen en premiärtur med husbilen, men så blev det inte i vädret som väntades, blev hemma, blev bra de åxå, igår Påskmiddag vid mamma, idag vila & i morrn massa vänner på kvällen & barn med familjer på dagen! alla bjuds på Påskmat!! blir till att ligga i hi hi :) :)

Visst är det lite så, att vid högtider blir saknade extra påtaglig, även om den alltid finns där...

Hotellövernattning, vilken lyx!! helt rätt att unna sej lyx emellanåt, lite guldkant på vardagen mår hjärtat & själen bra av! <3 <3 <3

Carpe Diem <3 Varm kram <3 & Glad Påsk!! <3