"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 10 april 2017

Det är så orättvist

Att någon tar sig rätten att döda människor som är oskyldiga i en attack mitt i Stockholm en fredag i april. Har forfarande svårt att förstå att det verkligen hänt...Många skadade, chockade och flera döda. Hör om kompisen syster som får hälen skadad och handväskan bortryckt då hon pressar sig mot skyltfönstret då lastbilen susar förbi henne i vansinnesfart....hon blir vittne till en hund som slits från sin matte och vad som händer sen vet vi inte....mer än att många kommer inte hem den kvällen....kan inte tänka hur de som var där kände sig...för mitt inre ser jag bilderna från tv flimra förbi i vaket som sovande tillstånd...tänker på alla som drabbats och sorgen....hela Sverige visar kärlek och Stockholm blommar av medmänsklighet...poliser och vårdpersonal gör insatser som hedras av svenska folket...alla hjälps åt...krisen är ett faktum men alla sträcker ut sina hjälpande händer...jag är med, på avstånd, hemma i trygghet...i oändlig tacksamhet....och saknar ord..hur kan det få hända?? just då..fredagen de 8 april...

1 kommentar:

Vida sa...

Ja, det är svårt att ta in och det känns nära när det är min stad och jag vet hur många som vandrar där en fredag, det är många som drabbades men det är en oerhörd tur att det inte blev allvarligare.. det har jag svårt att ta in. Sen all kärlek och gemenskap.. den är det vackra och det som visar motkrafter som är viktiga i sammanhanget. Kramar i massor