"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 19 oktober 2016

Lite spräcklig och energi lös



Så känner jag mig fortfarande och nu har jag avklarat artosskolan iaf. Lärt mig mycket om min fingerartros men även att jag har en generell artros utifrån knät, fötter och nacke. Fick lite ångestpåslag över att jag ska bli så dålig så jag inte kan göra så mkt med händerna... tur nog gick ångesten över. Och så får jag träna mer vilket min slöa hjärna gärna hoppar över..nå har inte varit stilla iaf fast vädret är gråare än gråast och antar att jag har humör och energi utifrån det. 

Dock har jag lyckats knåpa ihop min trassliga väv, det gick riktigt bra faktiskt sist så känner mej nöjdare med den och har börjat planera lite inför nästa projekt. Så har jag städat om i gästrummet, där jag har alla aktiviteter. Köpt en ny skrivbords skiva så  jag får plats med stickmaskinen där och kan ta bort lite annat,flyttat en byrå till källaren så fixat och trixat om där så jag fick in mammas vävstol bättre. Ska gå igenom igen där  sen och kolla på om jag kan skicka iväg mer saker till tippen. Sånt som legat oanvänt i 30 år kanske kan kastas... 

Hittade mina Waldorf prylar till dockorna och har funderat länge om Lillmyran vill ha en men det är inte riktigt modernt nu . Nå får fundera ett varv till. En dels saker blir kanske loppisgrejor om jag orkar stå någonting. Just nu är det inte så. Men en dag så kanske. 

Sover tyvärr lite dåligt just nu, många tankar som stör och lite rörigt i hjärnan. Får se om det klarnar i morgon då jag ska på samtal. Längtar efter barnen också, men det är som det är. Nu ska jag vila en stund innan det är dags att börja med middagen.. Tjingeling och ta hand om er❤️

1 kommentar:

Vida sa...

Waldorfdockor är fantastiska, om du har gjort den så kommer den alltid vara speciell oavsett om den är modern eller ej. Jag fick en Liv-docka med blå stjärnögon som jag har kvar än idag..
Hoppas du snart får mer energi finaste du. Kramar från Liv