"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 20 september 2014

Soliga dagar passerar

Och skogen har fått besök av mig ett par gånger. Ingen svamp tyvärr men älgflugorna gillar mej...inte jag dom kan jag säga...äckliga är dom. Såå får se om jag ska ut ngt nästa v eller inte. Det ska regna i morgon och då blir det en hemmadag...skönt....

När jag sitter och slösurfar på FB i kväll dyker en bild upp...ler lite utifrån att det är en hel del av det gamla " innegänget" från det jobb jag lämnat. Ler för att jag såg så tydligt första gången jag klev in på jobbet grupperingarna och känslan som infann sig. Och idag är inget förändrat....vi är en grupp som aldrig hörde till de andra i  " innegänget" och den gruppen var de som uteslöts och uteslutes fortfarande. Det pågick ett socialt mobbningsspel där jag i dag inte behöver vara delaktig i. Skönt nog kan jag bara kallt konstatera hur man olika vi tänker och handlar. Är inte förvånad över att jag aldrig kände mig hemma på min nya arbetsplats och i det sociala spelet, och är glad åt att jag inte behöver spela det längre. I'm free....att göra precis som jag vill :-) skönt....

Tjingeling

Inga kommentarer: