"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 1 oktober 2014

Jag fick

Jobba i 11 timmar på dagis vilket var riktigt kul. Dagarna flöt på och det gick bättre än jag trott med stojiga barn. Eftersom M jobbade kändes det tryggt att vara där första gången. Men nu fick jag inte njuta av jobbet så länge som jag hoppades på...dagisbacillerna tog mig på lördagen. Vi var till landet och på lördagen var vi till Sundsvall och träffade dottern och sonen...tyvärr var lilla sessan inte där men hade en fin dag med resten av familjen. Lyssnade på mini som växer och som är så efterlängtad. Sen åkte vi hem och då blev jag sjuk. Trist nog....annars hade jag fått jobba den här veckan med. Nå det kommer fler dagar tror jag nog. Annars vore det ju märkligt:-). Dagis bacillerna är ju många.
Tyvärr blir jag så dålig i luft rören pågrund av astman och i går blev det rossel igen och lite feber så läkarbesök och hjälp att få loss skiten väntar idag... Onödigt tycker jag men vet när det inte går att göra mer själv...

I övrigt missade jag jobbträffen med resterande kollegor i torsdags pga att jobbet tog all energi. Och sen i ärlighetens namn var inte alla inbjudna heller och ja...det kan vara kände jag. Har kontakt med dem jag vill ändå.

Nu vila...tjingeling

1 kommentar:

Nina Warglycke sa...

Lite märkligt tycker jag när jobbet bjuder vissa men inte andra. Det blir som olika små gäng som inte hör ihop av en arbetsplats som borde vara ett... höra ihop. Har varit med om det flera gånger. Lika illa varje gång.

Kram