"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 26 februari 2012

Lördagen

var en dag i full fart....började morgonen med att slappa i sängen med Sofias änglar på mobilen :0) Gick utmärkt att titta på tv5 play där....sen var det städning som stod på mitt schema, dammet hemma har varit otäckt tycker jag...och sen så bytte jag gardinerna i sovrummet och överkastet igen så nu kändes det som vår ändå....städade också badrummet och bubbelbadet...äckligt vad mycket skit som kom upp till ytan men badrummet blev fint efter en duvning med det ena och det andra. Sen gick vi till stan och handlade garn till mig :0) och en ergonomisk virknål. Det blåste isvind ute och som tur var värmde solen emellanåt...vi fick också ett samtal om att barnbarnen och deras mamma var på g till oss, men då bestämde vi att vi fikar hos svärmor och handlade semlor och chokladbollar på Almas café...så gick vi på stan och handlade en jacka till Mojen så han har något mitt emellan som går bra att ha nu. Det är ju inte kallt och inte varmt....just nu är det strålande sol och +15 på balkongen....

Så fikade vi då hos svärmor och så gick vi hem igen och hade sällskap av barnbarnen och deras mamma en bit på vägen mot deras hem, så var det tvättstugedags...och sen tog jag tag i att möblera om i gäst/ kontors rummet..för att det var så opraktiskt tyckte vi. Har bestämt oss för att ta upp bäddsoffan till landet istället för att få en säng och så köpa nått bättre att sitta i där uppe istället för en till bäddsoffa.

Här hemma behöver vi inte någon dubbelbädd längre, för nu har vi 4 uppblåsbara madrasser, 2 större och 2 mindre för eventuella gäster...vi har ju uthyrningsrum vi kan boka ockås så kändes onödigt att ha en soffa bara för att....nu står soffan kvar och ändå kändes det luftigare i rummet så det är bra....

Ja jag for fram som en furie igår i lägenheten och sen landade jag i soffan vid mellon för att virka lite igen...det är inte så enkelt att virka fint...haha...ja åtminstone ska det vara tätt och fick byta virknål insåg jag...för jag virkar för löst...

Tvätten fick fortsätta idag för torktumlaren krånglade igen....nu så har jag också fått upp en del kort och ska tävla med några tänkte jag...ska leta rätt på fler kort än de som jag har ju och se om jag har nått som platsar i sammanhanget...

söndagen gick i lugnets tecken...film, tvätt, virkning en riktigt slö dag...

ha en fin måndag, var ni än är, för det tänkte jag ha även om jag ska byta linsen i ögat idag....

Tjingeling

Tjingeling

Inga kommentarer: