"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 5 februari 2012

Lördagen var kall

men vi tog ändå en promenad ner till stan för att handla en flecceväst till mannen, sen gick vi till svärmor och sa hej...det var allt för mycket kläder på kände jag när vi kom ut...svetten lackade när vi kommit hem även om det var -16 ute...

sen så kom mannen och sa att han skulle fotografera vattendroppar...sagt och gjort så blev det...inte helt lätt det heller...och inte tycker jag att det passar på en nybörjarkurs i foto inte...men jaja...nu har vi exprimenterat och testat....sen var kl så mkt så då var det bara att sätta full fart med maten tills gästerna skulle komma....vi ska ju åka till London på fredag med dom så, hade en liten avstämning inför helgen :0)

kvällens mat och dryck

Fördrink: Di´s Jordgubbslime special, bestående av limevodka, Brämhults jordgubbslimejuice, sprite och en massa is...
Mat: Fläskfilé med trattkantarellsås tillsammans med klyftpotatis och sallad. Ecologica rödvin till och till efterätt åt vi smördegsbakelse fyllda med en smet av mandelmassa, grädde och hemgjord lemon curd...toppat med färska jordgubbar...till det hade vi ett dessertvin som var okej, men inte som jag tänkt mej...

en trevlig kväll och ser fram emot helgen :0) då H och jag ska se vad London har att erbjuda i shoppingväg...

idag har jag tvättat mattor och kläder, varit en sväng till svärmor igen och sen så har jag gjort några innerkuddar till vetekuddarna...nu ska jag laga mat...helgen har gått och har också hunnit "klippa" till gubben ;0) så nu får jag vila resten av kvällen så jag orkar veckan som väntar...antar att jag har en HEL del att ta igen efter en veckas bortavaro....

tjingeling

Inga kommentarer: