"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 7 februari 2012

jamen hur det är

idag så dök en gammal kompis upp igen efterca 2 tysta år....jag har lyckats såra henne så att hon inte hört av sig på hela den tiden....och jag har inte ens vetat om att jag gjort det??? Jag blev både ledsen och förbannad för jag trodde ändå att vi hade en vänskap som skulle kunna tåla det mesta. Men nu vet jag inte alls...det handlade om att jag inte skickade en formell inbjudan till min 50 årsdag/fest som hon tydligt sagt att hon ville komma till...i min värld så var det inte så, men ja, jag vet inte hur det var...jag har glömt det och att det tog så hårt var ju verkligen svårt att fatta. Vi har kanske växt ifrån varandra under åren som gått....tråkigt nog...nå..nog om det...

idag fick jag också boka tid för att prata med dottern...haha...det är ju makalöst hur svårt det är att få till ett samtal med henne nu för tiden....men det är bara att acceptera det och boka tid :0)

Jag slutar aldrig att förvånas....



Saknaden saknar plats
någonstans
i vår värld
saknaden saknas
när
tiden står still

i saknad av
något

i min värld
ger mig

tid till reflektion
om
vad som är värdefull saknad
av dig.

Di

3 kommentarer:

Lena sa...

Oj! inte lätt att räta till ett fel som man inte känner till!!...
Jag har åxå haft vänner jag inte längre umgås med, livet tar nya vägar & man får andra värderingar, det tillhör livets gång tror jag, men dom som är ens riktiga vänner, dom stannar alltid kvar!!♥
Kram på dej & fin onsdag!♥ /Lena

Ann Sofie sa...

Det är inte alltid lätt att hinna med allt jag vill mitt i tentaperioden så då måste man planera lite! :) <3

Vida sa...

Å, tråkigt när det blir så.. och tråkigt när personen inte säger till direkt när den blir sårad.. har varit med om det nån gång att jag år efter får höra nånting och det hade känts bättre om de tagit det direkt.. då hade man kunnat diskutera det...

Kramar