"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 31 maj 2010

En skön dag

hade jag idag, var till frissan och fick äntligen min tjocka kalufs urtunnad, sen gick jag och köpte lite hårfärg, jag tycker egentligen inte att jag behöver färga håret så men får lite mer glans och lyster i håret...det blev en chokladbrun färg, med lite slingor i den här gången....kort hår fortfarande men trivs med det nu när det är så varmt ute, för det är inte så svårt att fixa till nu....

sen var jag runt på stan och försökte hitta en snygg klänning till min 50 årsdag, men icke sa nicke....utan jag gick hem och deppade istället...läste en bok, drack en kopp kaffe och sov en stund....

uppmärksammade mina känslor i omklädningsrummen när jag inte kunde ha det jag provade och hur det kändes efteråt när jag var på väg hem....det är bra att jag kan koppla känslan till det som händer sen...blir något att fundera över....och hur jag behandlar mej själv i dessa situationer....det är inte så roligt att gå hem tomhänt jämt....

nå det löser sig nog till födelsedagen.....ändå...kollade lite iaf....på utbudet på nätet häromdagen, och hittade en jättefin klänning men priset...avskräckte mig direkt...så kan det vara...

önskar alla en fin kväll....med ett blomster från lördagens äppelträd...tänk vad äppelblom det är i år, och tänk om alla blir äpplen


2 kommentarer:

Livskrafter sa...

Omklädningsrum toppar listan över ställen kvinnor inte tycker om att vistas på..det är jag helt övertygad om. Så även för mig. Jag är övertygad om att världens vackraste klänning snart dyker upp och gör dig mer än glad till din födelsedag
kramar
Emma

Vida sa...

Å de där omkläningsrummewn... vissa med starkt, kallt ljus som gör att jag ser varje finne, rynka och allt det jag är missnöjd med.. men det gäller att försöka tänka bort det ibland men visst säljer de mindre om de har omysiga omklädningsrum.

Visst är äppelblommorna vackra, jag njuter varje dag av det vackra i naturen som bara bjuder sin prakt.

Kramar från Liv