"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 25 december 2021

Julen 2021

Så blev julen inte riktigt som tänkt men blev bra ändå. Sjukdom gjorde att jag ändrade om och åkte upp en dag senare till Sundsvall än jag tänkt. Trafiken var lättare och allt gick bra och var skönt att vara hemma en dag extra också. Allt löser sig bara man är flexibel. 

Kikade in på graven till mamma och önskade henne grattis på födelsedagen och tände ljus. Det blåste kallt och isigt. Innan jag kom till Hudik såg jag en havsörn som cirkulerade i närheten av vägen. Mäktig känsla. Sen var det stora fåglar på isen vid kyrkan och ja kan ha varit något likande.. kunde inte se så bra då jag körde…

Hämtade sonen i hans nya lägenhet och åkte till kyrkan och tände ljus till barnens pappa. Konstig känsla och känns nästan förbjudet att man saknar honom på nåt vis efter så många år som skilda. Men han var min första långa relation och jag ser honom i barnen så ofta så han är ju en del av mitt liv för evigt ändå. Jag har fått en större förståelse för att sorgen kan vara där när en fd partner dör, det hade jag nog inte räknat med innan jag själv fick uppleva det. 

Livet måste ju gå vidare för oss alla även om saknaden är stor för oss alla på olika sätt. 

Sen åkte vi vidare till stora sessan och hennes familj för att fira jul. Mycket bra trots att lilla sessan saknades men får träffa henne i morgon med familj.

Så en dag i taget leder också fram och imorgon är en ny dag igen ❤️

Inga kommentarer: