"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 25 januari 2021

116 om dagen

 Ja det finns många som får avslag av försäkringskassan och drabbas på olika sätt. Jag vet att alla får inte sjukpenning fast man borde få det. Jag tycker att det är lite orättvist just nu... dessutom önskar jag att jag vaknade utan covid19 känslan varje morgon och att min kropp inte protesterar så som den gör för att jag vill jobba... läs vidare på www.116omdagen.wordpress.com om mina tankar 61 år och sorgsen... och om andras tankar om vad Socialförsäkringssystemet gör med oss när Försäkringskassan avslår...ofta kl 08:00 på en lördag då man får meddelandet om avslaget... det systemet är förödande...

Jag önskar ingen att hamna i denna process med avslag, omprövning, förvaltningsrätten osv... dagar av sorg, kamp, försämring, stress, ekonomiska konsekvenserna då det maler på utan slut. Jag har slutat hoppas...tyvärr

Inga kommentarer: