"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 2 december 2020

Förnedrande

Ja så blev jag så förnedrande bemött av en handläggare på Arbetsförmedlingen. Du får söka jobb själv, och vi hjäper inte till så länge du har ett jobb. Arbetsgivaren har ett rehabiliteringsansvar och se till så du kan jobba. Annars får dom säga upp dej. Det som var sagt på sk överlämningsmötet med fk och af var helt fel enligt handläggaren i telefon. Så ville jag skicka in medicinska underlag så kunde jag göra det så skulle han läsa dom. Sen kunde han höra av sig till mig. Han kunde inte göra annat än så. Min sak med SGI fick jag ta med FK. Det var en annan myndighet. Det var olika myndigheter sa han lite halvspydigt. Då blev jag förbannad och sa att jag är 60 år och vet faktiskt att det är två olika myndigheter!! 

Hör ställs jag nu mellan dessa myndigheter och hamnar i moment 22 eftersom jag har ett heltidsjobb men inte kan arbeta för jag är sjuk. Och oavsett hur mkt arbetsgivaren anpassar så är det ändå tiden på arbetet som är problemet eftersom kroppen svarar med sjukdomsbild som är ytterst komplicerat i covid 19 tid! Influensasymptom och arbetslös och jobba 50% man egentligen inte orkar med heller. 

Livet ter sig tungt just nu med alla fighter för att orka en dag till ovan jord... jag hoppas och ber om förändring av mitt liv... sjukersättningen gick heller inte igenom... så ja en dag i taget och nu jag ska söka jobb på Fk... Tjingeling 

Inga kommentarer: