"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 16 juli 2018

Coldplay

Sonen skickar meddelande med en låt av Coldplay..kort meddelande med ❤️ mormor... förstår när jag hör texten och tänker älskade son...en så fin text som passade mitt liv just nu...Everglow

”oh they say people come, say people go
this particular diamond was extra special
and though you might be gone, and the world may not know
still I see you, celestial

like a lion you ran,  a goddess you rolled
like an eagle you circled, in perfect purple
so how come things move on, how come cars don’t slow
when it feels like the end of my world
when I should but I can’t let you go?

but when I’m cold, cold
oh when I’m cold, cold
there’s a light that you give me when I’m in shadow
there’s a feeling you give me, an everglow

like brothers in blood, sisters who ride
and we swore on that night we’d be friends til we die
but the changing of winds, and the way waters flow
life as short as the falling of snow
and now I’m gonna miss you I know

but when I’m cold, cold
in water rolled, salt
I know that you’re with me and the way you will show
and you’re with me wherever I go
and you give me this feeling this everglow...”


Helgen var fantastiskt solig och varm fina möten med personer jag inte sett på länge. En auktion som kanske blev bra eller inte. Den är gjord. Åskan och regnet mullrade in ett tag och jag tänkte att nu talar hon om att det inte blev så bra betalt som hon tyckt😊 mamma alltså... nå nu har jag inte de sakerna och grannen ropade in de fina stolarna som mamma sa var värda så mkt.. vilket de säkert var en gång och även nu om jag tagit dem på antikrundan vem vet?


Nu står de kvar i byggnaden i grannens hus och de är vackra i det gamla de har.. ser glädjen i hennes ögon när hon fått dem för att hon vill ha dem. Ser glädjen hos A när hon får ett par skålar på fredagen då vi gör i ordning för auktionen. Min egen glädje då jag får tre tallrikar som jag har redan. Kompisens glädje då hon får mina tråg som hon vill ha... en auktion som blev billig men med mycket glädje för många som fyndat..:

Trist att saker inte har annat än affektionsvärde då man har så mkt på loppis och alla vill ha det billigt. Även jag... men har kvar de saker jag vill ha kvar så länge jag finns..😊

Åt middag med I och hennes familj så trevligt att se dem. Sen trevlig eftersamling i huset med yster syster och sammanfattning av dagen... sen natt och sömn ensam i stugan. 

Vaken tidigt med gräsklipp lite sortering av saker, fika vid sjön med I och hemresa med ett stopp hos E och;B. Inspektion av det vackra växthus de gjort och kul runda i trädgården och glädjande besked om kommande generation i deras liv❤️ fylls av fina samtal ,fika,glädje, värme och själen har fått påfyllning av fina människor i helgen. Tänker på hur bra livet blivit trots allt och hur jag orkar möta sista arbetsveckan trots den underbara gårdagen i stugan.. där väcks också en ny tacksamhet över ett fantastiskt ställe att vara på. Tack M och M för att ni gjorde det till mitt arv att njuta av❤️🙏🏻
 ni som kikar in...ta hand om er och glöm inte bort varandra ☀️



Inga kommentarer: