"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 6 augusti 2016

Det går framåt

Med utflytten av mammas lgh. Det är den som är prio ett just nu för att släppa den också. Igår hämtades alla möbler som skulle till barnen och vi åkte med spegeln som var ömtålig. Vi åt middag med döttrarna och svärsönerna. Så kikade vi på dotterns hus som de fått tillträde till nu  . Mysigt hus, gammalt men stabilt. Renoveringsresa väntar men mest målning och ta bort fula plastmattor för under väntar ett fantastiskt fint golv i trä att göra i ordning. Kommer att bli så fint när det blir klart. Båda barnen har bra hus om än olika tidsepoker vilket är kul. Sonen flyttar nästa helg till födelsestaden Linköping för att plugga i 5 år. Lgh är klar och håller tummarna för honom så att det blir bra. Ja livet fortsätter idag för oss med urstäd. Tippen, stugan och Borlänge blir sista kartongernas destination. Tyvärr får man inget Rut i ett dödsbo så städa fick vi göra själva😔. Det tänkte vi inte göra... Tur nog har jag Mojen som hjälper och stöttar...är otroligt tacksam över honom❤️. Det är tufft ändå med alla små beslut min hjärna måste ta hela tiden. Men ljuset finns där i horisonten och sen får jag vila då allt är klart. Glädje källan också nu är en liten sötnos som säger mojmor... Hjärtat fylls med kärlek och ny energi.

Inga kommentarer: