"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 22 juni 2016

Helgen

Gav många skiftningar. Fredagens avsked blev fint trots allt. Tänk att få ha en sån fin stor familj där man gjort avtryck. Efter begravningen åkte vi mot Hälsingland igen tillsammans med delar av bonusfamiljen. M och J med flickor följde med för att J skulle få prova på att flyga flygsimulator på söndagen. Vädret hade kunnat varit bättre men tror de hade de bra ändå under dagen då jag var borta på möhippa för dottern. En glad och välordnad skoj tillställning i staden mellan bergen, även om regnet stundvis öste ner. Många glada minnen från den dagen och dottern var nöjd😀.

Kvällen ägnades åt tunnbad och på söndagen hälsade vi på mamma och klippte gräset. Vi blev kvar över måndagen för att följa mamma för att ta bort gipset. Tyvärr missade ortopeden. Att hon hade ett infekterat sår.... Blev så arg över det att de nonchalerade henne! Nu är vi också tvungna att flytta henne till ett äldreboende utifrån att kommunen sagt sitt om säkerheten i trappen där hon bor så kan hon inte bo där längre... livet är som det är just nu...en dag i taget och jag får ta de tillfällen jag kan för att vila för att jag inte ska ramla ihop bara..märker tröttheten i knoppen men jag tar en dag i sänder och är tacksam för att jag är sjukskriven just nu iaf så jag kan vila då jag behöver  ...Tjingeling 

1 kommentar:

Lena sa...

Fin Midsommar! eller den är ju över nu fniss fniss ;)

Ja det är väl så livet är, en dag i taget, eller minut för minut, mer vet vi ju inte om framtiden... Hoppas det blir bra för mamma <3 & att du får vila, den är viktig <3

Varm kram <3